מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> פסק-דין בתיק ת"ק 47015-02-12 - פסקדין
חפש עורך דין לפי תחום משפטי
| |

פסק-דין בתיק ת"ק 47015-02-12

תאריך פרסום : 07/08/2013 | גרסת הדפסה
ת"ק
בית משפט לתביעות קטנות עפולה
47015-02-12
06/02/2013
בפני השופט:
תמר נסים שי

- נגד -
התובע:
עופר אריאן
הנתבע:
ב.א. קדמה קפה בע"מ
פסק-דין

עניינו של פסק דין זה בתביעה כספית, הנוגעת לשירות שקיבל התובע מהנתבעת.

ואלה טענת התובע:

לטענת התובע, כחודשיים טרם הגשת התביעה, מסר לנתבעת לתיקון מכונת נספרסו שהייתה ברשותו, בשל נזילת מים מראש המכשיר. לדבריו, הוסבר לו כי התיקון יכול להימשך זמן מה, בשל הצורך לשלוח את המכשיר למעבדה במרכז הארץ.

כעבור שבועיים פנה לנתבעת לצורך בירור התקדמות הטיפול וזו השיבה כי המכשיר טרם הושב מהתיקון וכי ייצרו עמו קשר.

ימים מספר לאחר מכן, פנה אליו נציג החנות והציע שלא לתקן את המכשיר אלא לשדרגו בעלות של 3,100 ש"ח. התובע סרב להצעה וביקש שהמכשיר שנתן יתוקן.

לאחר תקופה יזם התובע שיחה נוספת עם הנתבעת, אשר טענה באוזניו כי טרם אובחנה התקלה במכשיר. 10 ימים לאחר מכן הובהר לו כי המכשיר טרם תוקן והוצע לו שוב לשדרג את המכשיר. בשלב זה ביקש התובע כי המכשיר יושב אליו והנתבעת הבטיחה לעשות כן.

שיחה נוספת העלתה שהמכשיר הלך לאיבוד והוצע לו בשלישית לשדרג בתשלום, את המכשיר שברשותו. 

במועד מאוחר יותר ולאחר שיחות חוזרות ונשנות מהן עלה כי אין דגם זהה למכשיר שאבד, הוצע לתובע מכשיר חלופי ובלית ברירה הסכים התובע אף לכך.

מספר שעות לאחר מכן נמסר לתובע כי המכשיר אותר והתובע יכול לבוא ולקבלו.

ביום 21.2.13 הגיע התובע לחנות, אך שם לא נמצא המכשיר.

לאחר שעזב את החנות, הודיע לתובע נציג של הנתבעת כי המכשיר אותר באחד המחסנים שלהם, וכי הוא מוזמן לבוא לחנות שוב ולקבל אותו בתמורה לתשלום של 100 ש"ח תמורת אחסנה.

התובע עתר לחייב את הנתבעת להשיב לידיו את המכשיר שמסר לתיקון ולא הוחזר, וכן לפצות אותו בגין עוגמת נפש שנגרמה לו בסך של 5,000 ש"ח.

ואלה טענות הנתבעת:

הנתבעת מצידה מבקשת לדחות את התביעה.

לטענתה, הינה יבואנית ומשווקת מוצרי חשמל בתחום הקפה הביתי-משרדי וכן שירות תיקונים למוצרים שונים בתחום זה.

המכונה בה עסקינן הינה מוצר של חב' נספרסו, שאינו מיובא על ידי הנתבעת ואינו מקבל שירות על ידה תחת הסכם בין החברות. כמו כן, מדובר במכשיר ישן לא ניתן לתקנו עוד במעבדות היצרן ולא ניתן להשיג לו חלפים מקוריים.

לטענת הנתבעת, לא הובטח ללקוח שניתן לתקן את המכשיר ולא הובטח לו שניתן יהיה לאסוף אותו בסניף בכל רגע שיופיע בו. הנתבעת איננה מחויבת לרדוף אחרי התובע ועל הלקוח לעקוב בעצמו אחר סטטוס הטיפול.

במקרה הנ"ל, נתבקש אישורו של התובע לתיקון כמתחייב ואולם הוא לא נתן אישור ולאחר מכן לא יצר קשר משך מס' שבועות עד שהתקשר וביקש לאסוף את המכונה.

בשלב זה הייתה הנתבעת צריכה לאתר את המכונה במחסן (שכן לא ניתן לאחסנו בחנות) המכונה אכן נמצאה אך התובע סירב לבוא שוב כדי לקחתה והגיש תביעה.

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן יעוץ אישי, שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
*
*
*
*

חיפוש עורך דין לפי עיר

המידע המשפטי שחשוב לדעת – ישירות למייל שלכם!
הצטרפו לניוזלטר וקבלו את כל מה שחם בעולם המשפט
עדכונים, פסקי דין חשובים וניתוחים מקצועיים, לפני כולם.
זה הזמן להצטרף לרשימת התפוצה
במשלוח הטופס אני מסכים לקבל לכתובת המייל שלי פרסומות ועדכונים מאתר פסק דין
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ